Wywiad księżnej Marie dla ,,Out & About''

Kilka dni temu na Twitterze pojawiła się informacja na temat kolejnego wywiadu udzielonego przez księżną Marie. Jego głównym tematem jest Światowy Dzień AIDS, który obchodzony jest 1 grudnia. Postanowiłam przetłumaczyć cały artykuł.

https://royaldish.com

1 grudnia obchodzony jest Światowy Dzień AIDS na całym świecie. W Kopenhadze uwaga głównie jest zwrócona na Stare Miasto, gdzie tam świeci 2 tysiące świeczek ku pamięci osób z Danii, które umarły na wskutek AIDS. Ważnym gościem tego wydarzenia jest Jej Królewska Wysokość, księżna Marie.

Jest to bardzo szczególny nastrój, z mieszaniną smutku i nadziei: można jasno wyrazić szacunek dla tych, których już nie ma, ale jednocześnie jest to pozytywny nastrój nadziei ze względu na postępy w leczeniu wirusa HIV - powiedziała księżna Marie.

https://royaldish.com

Dokładnie sześć lat temu w dniu Światowego Dnia AIDS, księżna Marie została patronką AIDS Foundation.

Istnieje bardzo ważna przyczyna: HIV jest wirusem, który zabił miliony ludzi na całym świecie i nadal dotyka go wielu ludzi. Dlatego z przyjemnością skupiam się na pracy z AIDS Foundation i naprawdę chcę pomóc w przełamaniu tego problemu, który powoduje, że ludzie z HIV żyją samotnie i w lęku przed reakcjami innych ludzi. Pamiętam taką sytuację, że poznałam młodą kobietę z HIV, która często doświadcza sytuacji, że nikt nie chce jej dotknąć ani pocałować. Gdy to usłyszałam, zrobiło mi się smutno. Wyznała, że tak wygląda jej codzienne życie. To pokazuje, że mamy do zrobienia świetną bazę informacji - nawet tutaj, w Danii

https://royaldish.com

Jako patronka AIDS Foudation, księżna Marie przedstawiła nagrody dla osób zakażonych HIV, w tym dwóch homoseksualistów, Prebena Bakbo Sloth i Jakoba Hedegaarda. Królewskie wyróżnienie przez księżną Marie wywarło pozytywny wpływ zarówno dla Prebena jak i Jakoba. Powiedzieli dla magazynu Out & About, że pomogli rodzicom przełamać temat tabu dotyczącego diagnozy HIV ich synów: Nagroda HIV oferowana przez księżną Marie, ułatwiła rodzicom rozpoczęcie mówienia przyjaciołom, że ich syn/córka jest nosicielem/nosicielką wirusa HIV.

Nie zawsze wiesz, jakie różnic możesz dokonać. Oczywiście robię to z sercem, kiedy działam z fundacją AIDS. Ale cieszę się również, że słyszę o innych osobach, które się w to angażują. Księżna również cieszy się z rozmów przeprowadzonych z wolontariuszami z Funduszu AIDS i innymi organizacjami zajmującymi się tematem HIV. Jestem również wolontariuszem - i jestem bardzo dumna z tego, że jestem obrońcą AIDS Foudation.

https://royaldish.com

We wrześniu księżna Marie uczestniczyła w przyjęciu charytatywnym, podczas której uruchomiono kampanię ,,Pokolenie bez HIV''. Wtedy zebrano ponad 150 tysięcy dolarów na zapobieganie matczynym infekcjom w Etiopii.

To temat, który naprawdę mnie dotyka. Nie jesteś w stanie sobie wyobrazić co czuje matka, gdy usłyszy słowa: ,,Zaraziłaś swoje dziecko wirusem HIV''. Nie mogę znieść myśli, że dziecko rodzi się z HIV, a nie można z tym nic zrobić albo jak tego uniknąć, stosując odpowiednie leczenie Dlatego powinniśmy nadal kontynuować pracę dla większej liczby osób, aby one otrzymały dostęp do tego leczenia.

https://royaldish.com

W Danii najczęściej zakażonymi wirusem HIV są osoby homoseksualne i biseksualne. 

Spotkałam wielu ludzi zarażonych wirusem HIV i miałam okazję wysłuchać ich historii - mówi księżna Marie. Księżna nie chciała zdradzać szczegółów tych opowieści, ale wyznała, że zrobiły na niej wrażenie. Te historie trzymam dla siebie z szacunkiem dla ludzi, którzy powiedzieli mi, że nie jest łatwo mówić o przesądach związanych z HIV. Niektórzy zarażeni HIV nawet nie opowiadają swoich historii najbliższym. To jest dla mnie bardzo ważne, abyśmy walczyli o zlikwidowanie lęku przed HIV oraz walkę z pomijaniem osób z HIV. Taka dyskryminacja wynika z niewiedzy i braku doświadczenia; To nie tylko orientacja seksualna, ale religia, kolor skóry i narodowość.

https://royaldish.com

W 2016 roku księżna Marie wzięła udział w Copenhagen Pride Parade wraz z członkami Funduszu AIDS. Stała się ona pierwszą osobą z rodziny królewskiej, która uczestniczyła na tego typu paradach.

Jeszcze zanim zostałam księżną, uczestniczyłam w wielu paradach, a mój pierwszy raz miał miejsce w Nowym Jorku, gdy miałam około 18-20 lat. Byłam bardzo dumna z tego, że mogę wspierać innych, wolność bycia sobą. Zawsze uważałam, że różnorodność czyni świat lepszym. Księżna zaśmiała się na pytanie czy droga z dzielnicy Frederiksberg do Ratusza w Kopenhadze była długa [bo taka była trasa Copenhage Pride Parade]. Nie, nie jest to długa droga. Jest to wręcz miła wycieczka, a nawet dobra zabawa z niesamowitą atmosferą i wieloma pozytywnymi ludźmi.

https://royaldish.com

Dla mnie przesłanie tej parady dotyczy wolności bycia sobą, niezależnie od tego, czy jesteś heteroseksualny czy homoseksualny. Masz prawo być sobą.

Gdy wywiad dobiega końca, sama księżna Marie poruszyła temat 2021 World Pride, które odbędzie się w Kopenhadze. Bardzo się cieszymy, że będziemy uczestniczyć na tym wydarzeniu. To będzie naprawdę ekscytujące przeżycie. Dania może zrobić wiele dla świata jak i my sami. Jesteśmy krajem, w którym panuje wolność i demokracja, gdzie homoseksualiści mogą zawrzeć związek małżeński. Kiedy jesteśmy gospodarzami ważnego wydarzenia takiego jak World Pride, możemy nawet utorować świat błogim wartościom. Żyjemy w zglobalizowanym świecie. Otrzymujemy zadanie poznania się wzajemnie poprzez rozmowy czy podróżowanie po całym świecie. Tak, aby zaakceptować różnice między sobą.

https://royaldish.com

2 komentarze:

  1. Bardzo dobrze przetłumaczony wywiad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że royalsi biorą udział w takich akcjach i zwracają na to uwagę, dzięki temu ludzie stają się bardziej świadomi, a temat HIV i AIDS może kiedyś przestanie być tematem tabu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Księżna Marie Blog , Blogger