Wywiad do francuskiej telewizji na temat marnotrawstwa żywności

Również kilka dni temu, mianowicie 24 listopada w jednej z francuskich kanałów telewizyjnych ukazał się reportaż wykonany przez francuską dziennikarkę. Wystąpiły w nim księżna Marie oraz Seline Juul, założycielka Stop Food Waste.

https://royaldish.com

Jak już domyśliliście się po tytule, ten wywiad również dotyczył marnotrawstwa żywności. Spotkanie miało miejsce w Pałacu Amalienborg. Znalazłam w Internecie fragment wywiadu, który postanowiłam przetłumaczyć:

D: Dziś Dani stała się przykładem dla całego świata.

M: Jeśli istnieje jeden kraj, w którym mogłabym sobie wyobrazić, że marnotrawstwo żywności maleje, to właśnie jest tutaj. Duńczycy są naprawdę godni szacunku, dobrzy i szczodrzy. Mają ogromny szacunek dla środowiska. Nie wiem czy słyszałaś o sklepie WeFood...

https://royaldish.com

D: Tak, słyszałam! Dokonałaś jego oficjalnego otwarcia.

M: Tak! WeFood sprzedaje wszystkie produkty w rabatach od 30% do 50%, które nie są sprzedawane w supermarketach [...] Wszystkie zyski trafiają do stowarzyszenia humanitarnego, aby pomóc ludziom cierpiącym z głodu i niedożywienia, którzy liczą 800 milionów. Jeśli jestem zaangażowana w tę sprawę, to dlatego, że naprawdę się tym przejmuję. I nie lubię wyrzucać jedzenia do śmieci. Naprawdę nie lubię tego robić [...] Miałam okazję mieć rodziców, którzy byli dla mnie dobrym przykładem, uczyli mnie tego aby nie marnować jedzenia. Zmiana zachowania jest jedyną drogą wyjścia! To jak wyłączenie świateł [kiedy wychodzimy z pokoju], nie wyrzucajmy jedzenia do kosza. Mam nadzieję, że wyrzucanie żywności nigdy nie stanie się odruchem.

https://royaldish.com


Filmik z wywiadu możecie zobaczyć poniżej:


2 komentarze:

  1. Bardzo życiowy i codzienny problem.Jedzenia się nie wyrzuca -to powinno być dla każdego naturalne,a więc trzeba o tym przypominać nie tylko w domu,ale w szkole,w telewizji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że księżna zwraca uwagę na tę kwestię

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Księżna Marie Blog , Blogger