Nowy dokument o księciu Joachimie - co się w nim pojawiło?

Już jakiś czas temu informowałam Was, że 27 grudnia na jednym z duńskich kanałów telewizyjnych, zostanie opublikowany dokument o młodszym synu Królowej Małgorzaty, Księciu Joachimie. Niedawno na stronie Royal Central pojawił się artykuł przedstawiający szczegóły tej produkcji.

http://royalcentral.co.uk

Film dokumentalny został wyprodukowany przez duński kanał telewizyjny TV2 za zgodą Dworu Królewskiego. W dokumencie zostały przedstawione sytuacje, które napotkały księcia oraz w jaki sposób z nich się tłumaczy. Wypowiadał się m.in. na temat sprzedaży Pałacu Schackenborg, przez co był krytykowany. Również Joachim postanowił ukazać swoje życie zawodowe i rodzinne, aby inni mogli się dowiedzieć, jak wygląda ich życie oraz jaka jest jego wizja jako członek Duńskiej Rodziny Królewskiej.

©TV2

Książę Joachim o swojej roli w rodzinie królewskiej:

Od tego dnia [w którym Król Frederik, ich dziadek umarł] Frederik stał się księciem koronnym Danii. Został on dynastycznie umieszczony nade mną [...] Za każdym razem obowiązuje zasada, że jeśli książę koronny doczeka się dziecka, spadam o jedną pozycję, ale pomimo tego nadal jestem częścią tej rodziny, otrzymuję dużo wsparcia [...] Moją rolą musi być bycie księciem, a wkrótce - bratem króla.

Książę chciał pogodzić swoje królewskie obowiązki z własnym życiem zawodowym. Starał się zarządzać Schackenborg, lecz ze względu na kryzys, postanowił go sprzedać, a później stworzyć specjalną fundację, aby pokazać, że nadal mu zależy na rozwoju zamku, w którym spędził większość swojego życia. Obecnie pracuje w wojsku, a w dokumencie pokazano także kilka scen z wizyty księcia w Iraku w listopadzie ubiegłego roku.

©TV2

Jeśli chodzi o królewskie obowiązki, Joachim patronuje 42 organizacjom. W ubiegłym roku odwiedził Nepal w ramach patronatu nad organizacją CARE, która wtedy obchodziła 25-lecie działalności. Książę Joachim powiedział kilka słów do osób, które uważają, że jest bardzo arogancki:

Tak naprawdę do jestem wrażliwą osobą oraz osobą, która nauczyła się zachować pewien wygląd, niezależnie od tego czy jestem w trakcie oficjalnego wyjścia czy spędzam prywatny czas ze swoją rodziną. Według opinii publicznej, jestem człowiekiem sztywnym, stąd narodziła moja ,,arogancja''. Ale jestem taki jaki jestem. Nie jestem taki, jak myślisz lub dowiadujesz się od kogoś. Jestem człowiekiem z krwi i kości.

Powiedział także parę zdań o rozwodzie z hrabiną Alexandrą:

Zadawałem sobie wiele pytań związanych z rozwodem i oczywiście wiedziałem jaka jest tego cena. Nie tylko to jest ze mną związane i z moją rodziną, ale i także dla siły i ciągłości, które reprezentuje rodzina królewska w kraju.

©TV2

Ujawnił, że razem z Alexandrą postanowili podjąć ten krok, ponieważ nie chcieli być nieszczęśliwi oraz nie chcieli aby ich dzieci były nieszczęśliwe. To był dla Joachima ciężki okres: Nie wiedziałem co przyniesie jutro. Nie wiedziałem, że jeszcze coś dobrego może mnie spotkać. Starałem się myśleć ''Czy w czymś jestem warty?''. Co prawda otrzymywał wsparcie od rodziny i przyjaciół, ale przyznał, że potrzebował kilku lat na pozbieranie się.

W dokumencie nie zabrakło także księżnej Marie i dzieci księcia. Można zobaczyć jak Marie i Joachim gotują obiad, jak odprowadzają swoje dzieci do szkoły, jak wyglądała pierwsza przejażdżka samochodem księcia Nikolaia oraz jak wyglądały przygotowania do konfirmacji księcia Felixa! Ponadto Marie, Joachim i Alexandra są uważani jako przykład zgodnej, patchworkowej rodziny.

Kolejną ważną rzeczą dla księcia Joachim jest utrzymywanie jak najlepszych stosunków z bratem, księciem Frederikiem. Krążą plotki, że ich relacje uległy pogorszeniu: Śmiejemy się z każdej plotki na nasz temat. Nasze relacje nadal są bardzo dobrze. Jesteśmy bardzo zżyci ze sobą tak jak za czasów młodzieńczych. Dlatego dla nas jest to irytujące, że jak nie pojawiamy się publicznie razem to już że nie utrzymujemy kontaktu. Jesteśmy ze sobą blisko, niekoniecznie będąc obok siebie, ale komunikując się np. przez telefon.

©TV2

Nie zabrakło również recenzji z tego filmu. Niektórzy wypowiadali się pozytywnie twierdząc, że pokazuje prawdziwą, pozytywną twarz księcia i jego rodziny, natomiast niektórzy twierdzą, że to nie jest wystarczające, aby ocieplić jego wizerunek (tak też twierdzi Trine Villeman, duńska dziennikarka). Co ciekawe, w ankiecie online TV2 aż 55% osób zgodziło się z Trine, 18% osób zmieniło zdanie na temat księcia na pozytywne a 27% jeszcze nie obejrzało filmu.

©TV2

3 komentarze:

  1. Na pewno książę odkrył się jak nigdy dokąd.A jak jest naprawdę to przecież nigdy się nie dowiemy.Tak jak każdy człowiek ma swoich przyjaciół i tych,którzy za nim nie przepadają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele rzeczy zdradził, ale jego prawdziwe "ja' nadal jest tajemnicą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że przetłumaczyłaś te parę fragmentów, ten dokument zaciekawił mnie jeszcze bardziej, aż chyba zabiorę się za jego oglądanie, kiedy znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Księżna Marie Blog , Blogger