Wyjście z 29 sierpnia - przemówienie księżnej.

29 sierpnia księżna Marie i książę Joachim uczestniczyli w uroczystej kolacji z okazji 20-;ecia działalności organizacji Copenhagen Goodwill Ambassador Corps, którego drugi syn Królowej Małgorzaty II jest patronem.



Dowiedzieliśmy się, że Księżna wygłosiła swoje własne przemówienie. Postanowiłam je przetłumaczyć z języka angielskiego (mam nadzieję, że jest wszystko ok ;) ).



Dobry wieczór,

Po raz pierwszy przyjechałam do Danii kilka lat temu w odwiedziny do mojego znajomego. Zobaczyłam, że Dania jest zupełnie się różni od mojego własnego kraju, i to mnie ciekawiło i interesowało. Gdy poznałam lepiej ten kraj, odkryłam, że Duńczycy są bardzo gościnnymi, aktywnymi, bezproblemowymi, szczęśliwymi i dumnymi ludźmi z długą historią składającą się z wielu tradycji.

Dziś jestem duńską obywatelką i moją rolą jest reprezentowanie swojego kraju. Jako członek Duńskiej Rodziny Królewskiej, jestem patronką wielu organizacji i instytucji związanych z humanistyką, kulturą, edukacją i społeczeństwem. Wraz z tymi organizacjami, które reprezentuję nie tylko w Danii, ale i na całym świecie, za każdym razem staram się wspierać wysiłki i zaangażowanie Danii w wiele różnych przedsiębiorstw.




Czuję się bardzo szczęśliwa, że korzystając ze swojego stanowiska, wniosłam widoczność i świadomość na temat ważnych kwestii. Zawsze robię co w mojej mocy, żeby pokazać najlepsze, możliwe oblicze naszego kraju. Nie należy lekceważyć wpływu, my jako obywatele, dbamy o wizerunek naszego kraju. My wszyscy musimy przeprowadzić pewien obraz, który odzwierciedla naszą kulturę.

Czasami uważam się za obywatela świata, ponieważ resztę swojego życia spędziłam za granicą. Jednak nadal mam silne więzi do swoich korzeni. Kiedy spotykasz ludzi z różnych kultur i doświadczasz nowe sposoby myślenia, zostajesz wzbogacony o jeszcze większą intuicję i wiedzę. Ja wykorzystuję tę wiedzę nie tylko dla własnego rozwoju, ale również w swojej pracy, a zwłaszcza w mojej roli jako przedstawicielka Danii.



Moja wiedza daje mi również globalną perspektywę Francji i Danii. Kiedy widzisz obraz swojego kraju z perspektywy zewnętrznej, nauczysz się doceniać niektóre wartości, które możesz przyjąć za pewnik. Kiedy wygłaszam przemówienie za granicą i spotykam się z wybitnymi osobowościami, zawsze staram się przedstawiać rzeczy, które nauczyłam się w swoim życiu przez podróże na całym świecie, na przykład, że wszyscy jesteśmy ludźmi i że trzeba szanować się nawzajem, pomimo różnic. Różnice te, są atutem dla naszego społeczeństwa. Różnice też są tym, co czyni nas ciekawych !

W Danii mamy dumną historię i długą tradycję szacunku i to jest powód, dlaczego jesteśmy, gdzie jesteśmy tu i teraz i omawiamy ważne sprawy, takie jak : równe prawa, wolność słowa, tolerancja, równowaga między życiem zawodowym, a prywatnym. Kiedy spotykam ludzi spoza Danii, bardzo często staramy się powiedzieć jakieś pozytywne rzeczy na temat naszego kraju, jakim jest bezpieczna Dania, a ludzie są bardzo przyjaźni i otwarci. To sprawia, że czuję się dumna i daje mi wgląd w jaki sposób ludzie postrzegają Danię.




Naszym zadaniem jest promowanie naszego kapitału, kraju i szerzyć dobrą nowinę. Wtedy ludzie zdają sprawę, że nasz mały kraj jest cenny dla świata, a świat jest cenny dla Danii. Nie możemy być prawdziwymi ambasadorami, jeśli tego nie czujemy w swoim sercu !

Kraj ten ma istotne znaczenie dla każdego z nas. W rzeczywistości, wszyscy Duńczycy, a nawet ludzie mieszkający za granicą, są ambasadorami Danii. Uważam, że to bardzo ważne, że wszyscy myślą o tym w naszym codziennym życiu kiedy wychowujemy następne pokolenie. Duńczycy mieszkający w Danii lub poza jej granicami, są uprzywilejowanymi ludźmi, dla których ważne jest dzielenie się swoimi wartościami z własnymi dziećmi, a także z obcokrajowcami. 




Wierzę, że możemy wiele zrobić dla Danii i dla Kopenhagi. Wiem też, że prace przeprowadzone przez Ambasadorów Dobrej Woli, wnoszą znaczący wkład !

Dziękuję !

Co do stroju - na razie rozpoznano szpilki od Zary. Księżna miała na sobie niezidentyfikowaną sukienkę, którą zaprezentowała pod koniec marca na kolacji charytatywnej w Kopenhadze.



Źródło : princessesblog76.blogspot.com

11 komentarzy:

  1. Bardzo interesujące przemówienie.Mam nadzieję,że pojawią się zdjęcia:)Danka

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż... o dziwo wyprawa Mary jest bardziej interesująca niż wyjście Joachima, a że akurat była z nim Marie, która wygłosiła przemówienie to nic się na to nie poradzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ciebie bardziej interesuje wizyta Mary, ale Marie też ma swoich fanów, które czekają na zdjęcia z jej wyjść. Jeśli to co pisali na RoyalDish okaże się prawdą, to naprawdę źle ze strony paparazzi.

      Usuń
    2. Ale to wina paparazzi nie moja, czy Twoja. RoyalDish to blog taki jak ten i autor może sobie wymyślać co chce, a tutaj robi się aferę.
      Z drugiej strony to nie Marie, ale Mary jest żoną następcy tronu, więc to jej działalności poświęca się więcej uwagi, choć nie pomija się całkowicie Marie, która ma tych wyjść jak na lekarstwo.

      Usuń
  3. Co to za organizacja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta organizacja ma na celu promować Kopenhagę w celu organizowania międzynarodowych konferencji inwestycyjnych czy przyciąganie turystów do stolicy Danii. Ten korpus składa się z 80 ambasadorów, którzy reprezentują Danię w 30 różnych krajach ;).

      Usuń
  4. Piękne przemówienie i myśli warte zapamiętania.
    Szkoda,że nie pojawiły się żadne zdjęcia,ale może coś się jeszcze ukaże,gdy dziennikarze ochłoną po wizycie Mary na Grenlandii: (
    Nieraz z niektórych wyjść Marie pojawiało się tylko jedno zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe przemówienie :) Szkoda, że nie ma żadnych zdjęć, może jeszcze się pojawią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Są zdjęcia, czyli to nieprawda, że to wydarzenie zostało olane przez prasę.

    P.S. Suknia Marie na plus. Jedna od bardzo dawna. Bardzo jej pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się stylizacja Marie - pięknie wygląda.Nie rozumiem nie których jak są fanami Mary to niech wchodzą na blog o niej a jestem fanką Marie i nie wchodzę na blog do Mary żeby się jej czepiać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Stylizacja Marie boska. Przemówienie bardzo mądre!
    O co chodzi z tym RoyalDish.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Księżna Marie Blog , Blogger