St.Joseph Sisters School - szkoła księcia Henrika i księżniczki Atheny
Tak jak obiecywałam, dziś notka na temat szkoły, do której obecnie uczęszcza dwójka najmłodszych dzieci księcia Joachima. Henrik rozpoczął tam naukę w sierpniu 2015 roku, a natomiast jego siostra - dwa lata później. Dziś chcę Wam przybliżyć zasady panujące w tej szkole, do których muszą się stosować dzieci Marie i Joachima.
Wikimedia Commons |
Placówka oficjalnie powstała w 1858 roku przez siostry zakonne Św. Józefa z Danii. Jest to prywatna, katolicka szkoła dla uczniów, w której mogą się kształcić od przedszkola aż do dziesiątej klasy. Szkoła oferuje wykształcenie, które promuje wysokie standardy akademickie oraz skupia się na rozwoju moralnym i intelektualnym uczniów.
W roku 2016-2017 łączna liczba dzieci wynosi 750 uczniów. Jak mówi inspektor szkolny, Rene Glud Jensen: Institut Sankt Joseph jest dobrze funkcjonującą prywatną szkołą, która spełnia wymagania duńskiej ustawy o szkołach podstawowych i gimnazjalnych. Dobrze wykształcony i zaangażowany personel zapewnia nauczanie na dobrym poziomie akademickim.
Teraz kilka krótkich informacji:
Średnia klas: 22,8
Stosunek uczniów do nauczyciela: 12:1
Pracownicy wydziału: 80
Przynależność religijna: 60% protestanckich, 20% katolickich, 20% inne (muzułmańskich, buddyjskich, żydowskich lub ateiści)
Różnorodność: uczniowie pochodzący z ponad 81 krajów, którzy mówią w 33 różnych językach ojczystych
Tak jak w każdej szkole obowiązują pewne zasady. Poniżej znajduje się 9 podpunktów, które mówią, jakie są oczekiwania szkoły poprzez jej realizacje:
1. Każde dziecko będzie wykształcone i ukształtowane w wartościach społeczności, demokracji i równej godności człowieka.
2. Każde dziecko otrzyma zrozumienie na temat jego religii, narodowości, języka oraz kultury.
3. Każde dziecko będzie miało samoświadomość z rosnącym uznaniem własnej siły i wartości.
4. Każde dziecko wykorzystuje swoje umiejętności w celu uczenia się, rozwijania kreatywności i biegłości.
5. Każdy światopogląd i system przekonań dziecka zostaną opracowane i uczynione bardziej dojrzale.
6. Każde dziecko będzie miało prawo chcieć się udzielać dla dobra innych ludzi i świata w celu stworzenia większej wolności, sprawiedliwości i pokoju.
7. Każde dziecko będzie miało zdolność i odwagę do podejmowania etycznie opanowanych wyborów oraz wiedzieć, że decyzje mają także konsekwencje.
8. Każde dziecko opuszcza szkołę o określonych kompetencjach, odwadze oraz pragnienia uczenia się przez całe życie.
9. Uczniowie szkoły staną się pozytywnymi członkami społeczeństwa poprzez uprzejmość i empatię wobec innych.
Główne przedmioty nauczania to: język duński, język angielski (od 1 klasy), matematyka, muzyka, religia, język francuski, język niemiecki, wychowanie fizyczne, biologia, chemia, historia, informatyka, przyroda, geografia i badania społeczne. Każda dziewiąta klasa (ostatnia w tej szkole) tuż przed zakończeniem swojej nauki, ma okazję udać się do nauczyciela prowadzącego rekolekcje oraz porozmawiać z rówieśnikami o tym, czego się dowiedzieli oraz dokąd zmierzają w życiu.
W kampusie szkoły znajduje się duży budynek główny z czterema kondygnacjami, budynek dodatkowy dla klubów przedszkolnych oraz szkolnych a także teatr i budynek dla gimnazjum. tyłu szkoły znajduje się cmentarz wypełniony przepięknymi liśćmi stanowiący malownicze tło dla dzieci bawiących się na dziedzińcu.
To wszystko jeśli chodzi o główne informacje dotyczące placówki, do której uczęszczają Henrik i Athena. Mam nadzieję, że post przypadł Wam do gustu!
Średnia klas: 22,8
Stosunek uczniów do nauczyciela: 12:1
Pracownicy wydziału: 80
Przynależność religijna: 60% protestanckich, 20% katolickich, 20% inne (muzułmańskich, buddyjskich, żydowskich lub ateiści)
Różnorodność: uczniowie pochodzący z ponad 81 krajów, którzy mówią w 33 różnych językach ojczystych
Logo szkoły / http://sanktjoseph.dk |
Tak jak w każdej szkole obowiązują pewne zasady. Poniżej znajduje się 9 podpunktów, które mówią, jakie są oczekiwania szkoły poprzez jej realizacje:
1. Każde dziecko będzie wykształcone i ukształtowane w wartościach społeczności, demokracji i równej godności człowieka.
2. Każde dziecko otrzyma zrozumienie na temat jego religii, narodowości, języka oraz kultury.
3. Każde dziecko będzie miało samoświadomość z rosnącym uznaniem własnej siły i wartości.
4. Każde dziecko wykorzystuje swoje umiejętności w celu uczenia się, rozwijania kreatywności i biegłości.
5. Każdy światopogląd i system przekonań dziecka zostaną opracowane i uczynione bardziej dojrzale.
6. Każde dziecko będzie miało prawo chcieć się udzielać dla dobra innych ludzi i świata w celu stworzenia większej wolności, sprawiedliwości i pokoju.
7. Każde dziecko będzie miało zdolność i odwagę do podejmowania etycznie opanowanych wyborów oraz wiedzieć, że decyzje mają także konsekwencje.
8. Każde dziecko opuszcza szkołę o określonych kompetencjach, odwadze oraz pragnienia uczenia się przez całe życie.
9. Uczniowie szkoły staną się pozytywnymi członkami społeczeństwa poprzez uprzejmość i empatię wobec innych.
Wikipedia |
Główne przedmioty nauczania to: język duński, język angielski (od 1 klasy), matematyka, muzyka, religia, język francuski, język niemiecki, wychowanie fizyczne, biologia, chemia, historia, informatyka, przyroda, geografia i badania społeczne. Każda dziewiąta klasa (ostatnia w tej szkole) tuż przed zakończeniem swojej nauki, ma okazję udać się do nauczyciela prowadzącego rekolekcje oraz porozmawiać z rówieśnikami o tym, czego się dowiedzieli oraz dokąd zmierzają w życiu.
The Copenhagen Post |
W kampusie szkoły znajduje się duży budynek główny z czterema kondygnacjami, budynek dodatkowy dla klubów przedszkolnych oraz szkolnych a także teatr i budynek dla gimnazjum. tyłu szkoły znajduje się cmentarz wypełniony przepięknymi liśćmi stanowiący malownicze tło dla dzieci bawiących się na dziedzińcu.
Wikipedia |
To wszystko jeśli chodzi o główne informacje dotyczące placówki, do której uczęszczają Henrik i Athena. Mam nadzieję, że post przypadł Wam do gustu!
Dzięki za informacje i przybliżenie szkoły.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawa notka.
OdpowiedzUsuńMam wielką prośbę - o zmianę czcionki, czy byłoby to możliwe? Tę, jak zresztą wszystkie zawierające duże litery, bardzo źle się czyta na dłuższą metę, jest bardziej niewyraźna od klasycznej z małymi, i trochę męczy wzrok.
Byłabym wdzięczna bo już nieraz rezygnowalam z czytania - a szkoda :-). Pozdrawiam. Milka
Zgadzam się z Tobą!
UsuńPost bardzo ciekawy :)
OdpowiedzUsuń